Com a primer post del BlogoTònic et volem parlar del disseny de proximitat com a resposta a la tendència globalitzadora i al consumisme desenfrenat que ens empeny cap a un planeta saturat i poc sostenible.
Es per això que ens sembla exemplar el projecte d’Obrador Xisqueta: un projecte d’economia social (amb la finalitat de pagar a un preu just la llana dels pastors i pastores del Pirineu) que no per això deixen da banda un cuidat disseny d’identitat del seu projecte.
Xisqueta és una raça d’ovella, autòctona de Catalunya, que diuen va estar en perill d’extinció. Actualment l’Obrador Xisqueta compra llana a 25 pastors del Pallars Sobirà i del Pallars Jussà a un preu just amb l’objectiu d’ajudar a conservar aquesta raça i alhora ajudar-los en la seva venda justa i reconeixement. El resultat: la formació d’artesans i artesanes, el desenvolupament d’una artesania de qualitat 100% local, 100% artesana, d’innovació juntament amb la revalorització de l’ofici de pastor.
A més, aquest fet ha desencadenat un seguit d’accions amb repercussions socials molt positives, sent aquest un dels punts a els quals Tònic dona suport:
Si destijeu més informació sobre les seves accions podeu entrar a la seva web del projecte: http://www.obradorxisqueta.cat
Destacar que ens ha cridat molt la atenció la Caravana Xisqueta. Una caravana que té com a objectiu principal donar a conèixer arreu el projecte, i mitjançant la qual s’ofereixen diversos tallers per aprendre variades tècniques per treballar la llana. Esperem poder-los portar a “El nou Graner” per tal de difondre els seus coneixements i “saber fer” per el Baix Empordà
Desde Tònic donem suport a l’Obrador Xisqueta i els animem a seguir endavant amb el seu projecte!
Esperem que aquest post t’hagi sigut útil. El pots compartir amb qui et sembla que li pugui interessar i ens pots contactar si tens alguna consulta. Recorda que també ens pots seguir a Google+, Facebook i Linkedin.